Seagate Model: ST31500341AS 1,5 TB zewnętrzny Dysk pochodzi z zewnętrznej obudowy G-Drive.

Klient zgłosił, że widział pliki i na nich pracował, wtedy system zawiesił się. Po restarcie komputera, gdy próbował podłączyć dysk ponownie, Windows już go nie rozpoznawał.

Diagnoza

Napęd został wyjęty z  obudowy zewnętrznej

Podczas diagnozy po podłączeniu dysku do specjalistycznych urządzeń, technicy stwierdzili że dysk się identyfikuje. Pokazuje numer seryjny i pojemność, a następnie przechodzi do trybu gotowości.

Oczywiście od razu została zrobiona kopia dysku, strefy serwisowej i ROMu oraz została zbudowana mapa głowic (0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7)

Na szczęście urządzenie odczytywało sektory bez większych błędów

Podczas obrazowania na dysku serwisowym, zauważyliśmy spore trudności w odczytywaniu uszkodzonego nośnika. Proces odbywał się bardzo wolno. Być może było to spowodowane słabym stanem sektorów w tablicy plików
Na szczęście obraz został utworzony pomyślnie dzięki zastosowaniu kilku przebiegów w różnych trybach. Nie udało się odczytać tylko kilku uszkodzonych sektorów. Inne obszary sektorów były bardzo powolne, ale również zostały odczytane.

Dane zostały skopiowane na nowy dysk i zwrócone klientowi.

Dyski twarde są projektowane tak, aby komputer mógł je wykryć i komunikować się z nimi. Po podłączeniu dysku twardego komputer najpierw wyszuka oprogramowania układowego urządzenia. Następnie przeszykuje  sektor 0. W sektorze 0 komputer próbuje odnaleźć schemat całego dysku, znany jako system plików.
Sektor 0 daje również informację komputerowi, ile partycji znajduje się na twardym dysku i na których sektorach te partycje się zaczynają. Uszkodzenie na tych wrażliwych miejscach lub na strefie serwisowej bardzo często jest przyczyną opisanego wyżej zachowania się dysku.