Dysk zewnętrzny Seagate w obudowie USB ST31000340AS 1 TB
Klient opisuje dysk jako nie działający. Wcześniej od czasu do czasu klikał.
Dysk został wyjęty z obudowy zewnętrznej.
Ze względu na opis, który przedstawił klient, postanowiliśmy od razu rozebrać dysk w komorze laminarnej i naocznie zidentyfikować uszkodzenia. Kontrola wykazała głębokie wyżłobienia i zarysowania na powierzchni talerzy.
Zaleciliśmy klientowi rezygnację z usługi ze względu na duże zniszczenia powierzchni magnetycznych.
Ilość odzyskanych Danych byłaby znikoma, nieadekwatna do kosztów części i nakładu pracy. Odzysk Danych w tym przypadku był, dla Klienta, nieopłacalny. Niestety nośnik prawdopodobnie pracował zbyt długo w stanie uszkodzenia mechanicznego. Ramię uszkodzonej głowicy systematycznie zapiłowywało talerze.
Opłata za zlecenie wyniosła 0 zł i wdzięczność Klienta. Na szczęście tego typu przypadki stanowią niewielki odsetek wszystkich zleceń. Wniosek natomiast, nasuwa się jeden. Zawsze warto mieć kopie najważniejszych Danych, bo nie zawsze w każdym przypadku i wszystko da się odzyskać.