Odzyskiwanie danych  WD My Cloud WDBCTL0030HWT-00

WD 3TB My Cloud Personal Network Attached Storage – NAS – WDBCTL0030HWT-NESN

W tym artykule zapoznamy was ze zleceniem, które otrzymaliśmy na  odzyskiwanie Danych, z uszkodzonego zewnętrznego serwera WD My Cloud, który (według użytkownika) nie jest już widoczny w sieci.

Dysk twardy WD Red NAS
Model dysku wewnętrznego: WD30EFRX-68EUZN0 3 TB

Klient opisuje, że NAS przestał reagować i że przodu obudowy świeci tylko czerwone światło i nic poza tym się nie dzieje. Wcześniej klient wykonanał kilka aktualizacji oprogramowania układowego, które rozwiązały tymczasowo problemy z napędem, ale teraz przestał działać w ogóle.

Diagnostyka WD My Cloud

Dysk twardy został wymontowany z obudowy NAS i podłączony z urządzenia diagnostycznego.

Dysk poprawnie się zidentyfikował wraz z prawidłową pojemnością. Kopiowanie zasobów dysku twardego przebiegło bez komplikacji. (ścieżki, moduły, ROM)

Sprawdzenie poprawności struktur w Data Extractor – Tablica plików i sektorowa mapa bitowa zeskanowały się bez błędów. Wyszło na to, że system plików tego urządzenia to
EXT4. ,w którym jest używane ok 560 Gb powierzchni nośnika

Faza obrazowania odzyskiwania Danych: Zostaje utworzona mapa sektorów za pomocą sektorowej mapy bitowej w Data Extractor. Od razu rozpoczęto proces tworzenia obrazu danych, który przebiegł bezproblemowo.
Kopia Danych została podłączona do  R-Studio, a pliki wyodrębnione na zewnętrzny dysk twardy. Wszystkie dane odzyskano

Uszkodzenie dysku było typowo logiczne. Uszkodzenia takie dają się naprawić, w większości przypadków, za pomocą specjalistycznego oprogramowania. Warto jednak przed przystąpieniem do skanowania, zbadać fizyczną sprawność dysku i wkopiować wszystkie możliwe struktury.

Pełna oferta na odzyskiwanie danych z dysków WD.